Dag to med testing

Nå har jeg fått prøvd iPad. Først kløna jeg veldig, helt til jeg bare begynte å bruke den isteden for å prøve å innstallere noe. Det var jo bare å sette i gang! Har lastet ned en haug gratis bøker på iBooks, og lest litt. Ikke like behagelig å lese på som lesebrettene, men mer som lesing på pc. Og kan absolutt se for meg å lese en bok med denne på fanget, noe jeg ikke tror kommer til å skje med pc’en. Også overraskende lett å skrive på skjermtastaturet, stor forskjell fra min lille android. Liggende på skrivebordet fungerte det nesten som et tastatur. Tja. Egentlig ikke. Men mye bedre enn en telefon! Og det er vel  det jeg sitter igjen med av inntrykk foreløpig – den kan alt det min lille android sliter litt med, men den kan ingenting av det jeg vil at en pc skal kunne. Sliter litt med å vende hodet mitt til tanken om hva det faktisk er (for hva er det?), og at den verken kan eller skal kunne alt en pc kan. Og en ting er den veldig god på – tiltrekke seg nysgjerrige og beundrende elever! Mange har vært innom kontoret og fått holde litt på den…

Kindle og Sony reader står foreløpig litt i stampe inntil vi får orden i innkjøpsrutinene (mao fiksa et kredittkort).  Kindle virker mer intuitivt å laste ned bøker på, Sony litt tungere å komme i gang. Iallfall uten det berømte kredittkortet. Og tror kanskje jeg må ta med en hjem i helga og bare lese en bok, for å finne ut om det kan konkurrere med papirboka

I morgen skal en IT klasse få kikke på brettene, blir spennende å se hva de sier!

Legg igjen en kommentar

